PvP systém v Classic WoW se podstatně liší od systému, který je dostupný v posledních několika datadiscích. Systém je postaven na týdenní bázi a nahlíží hlavně na aktivitu hráče. Nemusíte se ovšem obávat složitostí – systém je opravdu jednoduché pochopit.
Postupné vydávání obsahu
Classic bude vydán na základech aktualizace 1.12, to ovšem neznamená, že všechny PvP funkce budou dostupné hned od začátku. Blizzard chce hráčům dodávat obsah postupně, a proto vzniklo šest fází, ve kterých se bude postupně představovat obsah. To znamená, že od začátku hry si hráči neužijí některé battlegroundy nebo World PvP cíle.
1. fáze (vydání Classic WoW)
-
- Otevřené World PvP bez jakéhokoli zaznamenávání výsledků a žádné odměny za PvP.
2. fáze
-
- Honor systém, který bude obsahovat i Dishonorable Kills (vysvětlení níže).
- Odměny za PvP Rank.
3. fáze
-
- Alterac Valley z aktualizace 1.12 (‚lehčí’ verze).
- Warsong Gulch
4. fáze
-
- Arathi Basin
6. fáze
-
- World PvP cíle v Silithusu a Eastern Plagueland.
Honor systém v Classicu
Classic bude obsahovat oblíbený Honor systém, který bude porovnávat výsledky v PvP s ostatními hráči na serveru.
Honorable Kills (HKs) a Contribution Points (CPs)
-
-
Účastí v PvP, ať jde o venkovní PvP nebo Battlegroundy, začne hráč získávat Honorable Kills (zkráceně HKs). HKs jsou získávány tím, že hráč nebo někdo v hráčově skupině, zabije nepřítele z opačné frakce. Hráči, kteří jsou v rozmezí 10 úrovní (nesmí být šedí), se do zabití počítají a dá se za ně získat HK.
- Nicméně, ne všechny HK mají stejnou hodnotu. Každý HK je propojen s takzvanými Honor Contribution Points (zkráce CPs). CPs jsou měřeny na základně PvP zkušeností hráče a tím, jaké nepřátele hráč zabije. Pokud hráč zabije vyšší PvP úroveň, získá více CP, než kdyby zabil čerstvou 60. úroveň bez jakýkoli PvP zkušeností.
- V Honor okně, které najdete v okně postavy (většinou klávesa C), naleznete HKs za celou dobu od založení postavy, ale také za poslední týden. CPs jsou v tomto okně také vidět.
- CPs můžete získat také za plnění cílů v Battlegroundech – za každé úspěšné zajatí vlajky ve Warsong Gulch, zabrání oblasti v Arathi Basin nebo zabíjením poručíků (lieutenant) v Alterac Valley.
- V průběhu týdenního resetu budou CPs hráče přepočítány na hodnocení (rating). Týdenní hodnocení je vypočítání z posledního týdenního snažení a je porovnáváno s ostatními hráči na serveru.
- Týdenní hodnocení se také odráží na hodnostech, které může hráč získat. Pro každou frakci je 14 hodností, které mohou poskytovat různé odměny.
- Hodnosti a tituly jsou počítány jednou týdně v průběhu týdenního resetu. Jedinou výjimkou jsou takzvané Dishonorable Kills, které se počítají ihned ve hře a mohou negativně poškodit titul a hodnost hráče.
- Honor systém v Classicu nefunguje jako leveling systém, ale spočívá v tom, jak je hráč týdně aktivní a jak přispívá v boji s opačnou frakcí. Pokud budete každý týden na stejné hodnosti, vytrvalostí a stejnými výsledky lepší hodnosti nedosáhnete.
-
Hodnosti a tituly
Ve hře je celkem 14 hodností pro každou frakci. Hodnost může hráč získat aktivním hraním a každá hodnost je závislá na takzvaných Rating bodech, které jsou každý týden přepočítávány a porovnávány s ostatními hráči frakce na serveru.
Každá hodnost zpřístupňuje jiné odměny – od zajímavého spotřebního materiálu až po epické mounty, kteří nevyžadují Epic Riding Skill nebo epické předměty. Každá hodnost má také vlastní titul, který může hráč používat.
[table id=1 /]
Dishonorable Kills
Dishonorable Kill (zkráceně DK) nastává, když hráč zabije civilní NPC v souboji. Civilní NPC jsou v drtivé většině nižší úrovně a jsou užitečné pro opačnou frakci. Může se jednat například o prodejce věcí nebo NPC, kteří dávají úkoly. Zabitím způsobíte, že hráč opačné frakce nemůže pokračovat ve hře. Civilní NPC mají ‚Civilian‘ poznámku vedle svého jména, takže je jednoduše poznáte.
DK afektuje váš Honor rating okamžitě, takže se může stát, že ztratíte své postavení na serveru. Může se také stát, že ztratíte svůj PvP rank. Systém DK byl přidán hlavně proto, aby hráči netrávili svůj volný čas tím, že zabíjí nepřátelské NPC a tím znemožňují postup jiných hráčů.
Battlegroundy
Battlegroundy jsou instancované lokace, ve kterých si mohou hráči užít PvP obsahu. Hráči mají dvě možnosti, jak se do battlegroundů dostat. Buď využijí portál v lokaci, ve které se battleground nachází nebo mohou požádat Battlemastera v hlavním městě, aby je zařadil do fronty.
Pokud hráč vyhraje battleground, dostane honor a také 3x Mark of Honor, které mohou být vyměněny za zkušenosti (XP), extra honor nebo třeba reputaci k frakci battlegroundu. Za prohru získá hráč jeden Mark of Honor.
Warsong Gulch
-
-
- Datum vydání: 7. června 2005 (Patch 1.5)
- Velikost týmu: 10 hráčů
- Rozdělní dle úrovní: 10 – 19, 20 – 29, 30 – 39, 40 – 49, 50 – 59, 60
- Frakce battlegroundu: Silverwing Sentinels / Warsong Outriders
- Typ battlegroundu: Capture the Flag (vlajkový systém)
-
Warsong Gulch je battleground, který leží na jihu Ashenvale. Jde v něm o konflikt mezi Silverwing Sentinely, kteří se chtějí, pomstím orkům za vykácení Ashenvale lesu v průběhu Třetí Války.
V obou bázích se nachází vlajky dané frakce. Cílem hry je ukořistit tři vlajky nepřátelské frakce, přičemž vlajka hráče je stále na svém místě.
Arathi Basin
-
-
- Datum vydání: 13. září 2005 (Patch 1.7)
- Velikost týmu: 10 hráčů
- Rozdělní dle úrovní: 10 – 19, 20 – 29, 30 – 39, 40 – 49, 50 – 59, 60
- Frakce battlegroundu: The League of Arathor / The Defilers
- Typ battlegroundu: Control Points (Kontrolování bodů)
-
V Arathi Basin jde o souboj frakcí Alience a Hordy, které bojují o strategické suroviny v centru Eastern Kingdoms – v Arathi Highland, což je klíčová zóna pro obě frakce.
V battlegroundu je celkem pět rozdílných bodů, které jsou značeny vlajkou – Stables (stáje), Mines (doly), Blacksmith (kovárna), Lumber Mill (mlýn) a Farm (farma). Oba týmy hráčů se snaží ukořistit co nejvíce bodů. K obsazení bodu je potřeba zajmout vlajku, což trvá deset sekund a poté minutu bod uhlídat, aby jej nevzala opačná frakce. Úspěšným obsazením bodu se začnou načítat týmu suroviny, které jsou potřebné k výhře v battlegroundu. Battleground vyhrává tým, který jako první získá 2000 surovin.
Alterac Valley
-
-
- Datum vydání: 7. června 2005 (Patch 1.5)
- Velikost týmu: 40 hráčů
- Rozdělní dle úrovní: 51 – 60
- Frakce battlegroundu: Storpike Guard / Frostwolf Clan
- Typ battlegroundu: PvPvE (Hráč proti Hráči proti Prostředí)
-
Alterac Valley je umístěn v srdci Alterac Mountains. Tento battleground pojednává o konfliktu klanu Frostwolf, který se zde usadil před mnoha lety a Stormpike Guard, skupině trpaslíků, kteří zde hledají relikvie titánů a starých trpaslíků.
Battleground je PvPvE, což znamená, že je zde mnoho PvE elementů, ač jde o PvP zónu. Hlavním cílem je probojovat se přes nepřátelské linie, věže a obranu až k hlavní baště nepřítele a zabít nepřátelského vůdce. Pomocí PvE cílů v battlegroundů se můžete k vůdci opačné frakce dostat rychleji a snadněji jej porazit. Asi není potřeba zmiňovat, že výhru si zajistíte tím, že zabijete vůdce opačné frakce.
Zdroj honoru
Existuje celá řada možností, jak získat honory a zvýšit si CP.
Honorable Kills
Každým zabitím hráče můžete získat CP, tedy pokud je v rozsahu úrovní. Ve hře je hned několik faktorů, které mohou aktivně zvyšovat či snižovat počet Honoru, které za HK dostanete.
-
- Úroveň hráče – Úroveň postavy hraje obrovskou roli v tom, kolik HK dostanete. Pokud jste 60. úroveň, získáte více HK za zabití hráče na 60. úrovni než za zabití hráče na 50. úrovni. Zabitím hráče, který je o 10. úrovní níž a zároveň je šedý, nezískáte žádný honor.
- Vaše úroveň – Čím vyšší úroveň máte, tím více honoru získáte. Zabitím 60. úrovně na 60. úrovni získáte více honoru, než kdybyste zabili 30. úroveň na 30. úrovni.
- Opakovaná zabití – Opakovaným zabíjením hráče do 24 hodin od prvního zabití, budete získávat méně a méně honoru. Honor je snížen na 75 % u druhého zabití, na 50 % u třetího zabití, na 25 % u čtvrtého zabití. Páté a další zabití již honor nedává.
- Zabití ve skupině – Zabíjením hráčů ve skupině se honory rozdělují stejným dílem. Roli samozřejmě hraje i úroveň jednotlivých hráčů. Nižší úrovně dostanou méně honoru než úrovně vyšší. Výrazně nižší úrovně nedostanou honor žádný.
- Podíl na zabití – Každý hráč dostane část honoru, která mu náleží. Část honoru se vypočítává z procent, kterými hráč poškodil nepřítele.
- Rank hráče – Hráči s vyšší hodností mají větší váhu a získáte za ně více honoru. Vždy dostanete více honoru za zabití Knighta / Stone Guarda než za zabití Private / Scouta.
- Přítomnost – Je potřeba, abyste u zabití byli a byli jste živý.
Zabíjení vůdců ras
Zabitím jednoho z vůdců ras na Azerothu získáte obrovský honor bonus, který je rozdělen mezi hráče ve skupině / raidu. Na Azerothu je šest vůdců a mají dvouhodinový respawn.
-
- Aliance: Highlord Bolvar Fordragon (Stormwind), King Magno Bronzebeard (Ironforge) Archdruid Fandral Staghelm (Darnassus)
- Horda: Thrall (Orgrimmar), Caire Bloodhoof (Thunder Bluff), Lady Sylvanas Windrunner (Undercity)
Cíle v battlegroundech
Battlegroundy vždy závisí na cílech a za ty můžete získat pěkný bonus honor bodů. Ve Warsong Gulch je to úspěšné ukradení vlajky, v Arathi Basin obsazení bodu a v Alterac Valley zabíjení poručíků (lieutenants). Všichni hráči frakce, která zvládne jeden z cílů, získá stejný počet honorů.